Waterontharding Bilzen

Centrale water-onthardingsinstallatie: laatste bouwfase Bilzen

De Watergroep investeert volop om onze klanten elke dag van kwaliteitsvol kraanwater te voorzien. Omdat het dagelijks comfort van onze klanten voorop staat, hebben we er bij de bouw van het nieuwe waterproductiecentrum in Bilzen voor gekozen om centrale deelontharding toe te voegen aan de waterbehandeling. Klanten kunnen op die manier genieten van zachter water. Dat biedt een aantal voordelen zowel op vlak van comfort als voor het milieu en de portemonnee. In 2021 was het nieuwe waterproductiecentrum Bilzen in test- en afwerkingsfase. De indienstname (start waterontharding) staat gepland voor mei 2022. Door de installatie in Bilzen zullen ruim 50.000 inwoners in de regio Bilzen en Riemst kunnen genieten van zachter water. De komende jaren staan er nog een aantal wateronthardingsprojecten op de planning in de provincies Limburg en Vlaams-Brabant.

Bekijk al onze wateronthardingsprojecten
introductie foto Centrale water-onthardingsinstallatie: laatste bouwfase Bilzen
function swipedetect(el, callback){ var touchsurface = el, swipedir, startX, startY, distX, distY, threshold = 200, //required min distance traveled to be considered swipe restraint = 100, // maximum distance allowed at the same time in perpendicular direction allowedTime = 300, // maximum time allowed to travel that distance elapsedTime, startTime, handleswipe = callback || function(swipedir){} touchsurface.addEventListener('touchstart', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] swipedir = 'none' dist = 0 startX = touchobj.pageX startY = touchobj.pageY startTime = new Date().getTime() // record time when finger first makes contact with surface e.preventDefault() }, false) touchsurface.addEventListener('touchmove', function(e){ e.preventDefault() // prevent scrolling when inside DIV }, false) touchsurface.addEventListener('touchend', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] distX = touchobj.pageX - startX // get horizontal dist traveled by finger while in contact with surface distY = touchobj.pageY - startY // get vertical dist traveled by finger while in contact with surface elapsedTime = new Date().getTime() - startTime // get time elapsed if (elapsedTime <= allowedTime){ // first condition for awipe met if (Math.abs(distX) >= threshold && Math.abs(distY) <= restraint){ // 2nd condition for horizontal swipe met swipedir = (distX < 0)? 'left' : 'right' // if dist traveled is negative, it indicates left swipe } else if (Math.abs(distY) >= threshold && Math.abs(distX) <= restraint){ // 2nd condition for vertical swipe met swipedir = (distY < 0)? 'up' : 'down' // if dist traveled is negative, it indicates up swipe } } handleswipe(swipedir) e.preventDefault() }, false) } window.addEventListener('load', function(){ var el = document.getElementById('prevnextbar') var nextpage = document.getElementById('nextpage') var prevpage = document.getElementById('prevpage') swipedetect(el, function(swipedir){ if (swipedir != 'right'){ prevpage.click() } if (swipedir != 'left'){ nextpage.click() } }) }, false)